1. version : en
I use Delta-Chat with pleasure since a year. I had, from time to time, some difficult questions from my friends, here are the answers:
-
it’s broken now: the user did change his email account password but did not update his Delta-Chat configuration ;
-
I get some messages, but am missing some others: it might be that the user is actually deleting the messages from his webmail (or they are sorted as spam), before that Delta-Chat read and sort them in the Delta-Chat folder. It’s usually possible to configure the webmail to sort Delta-Chat messages directly into the right folder ;
-
a message refuses to go: this message might include a too big file for your email provider (such a video bigger than 5 MB).
-
I got an unreadable message: you might have to exchange keys one more time, and to talk to your contact via another channel to determine what happened to the previous keys (one of you may have re-installed it’s Delta-Chat software forgeting to import a keyed backup…).
2. version : fr
J’utilise Delta-Chat avec bonheur depuis un an. J’ai rencontré des étrangetés qui ont toutes été expliquées, par exemple :
-
ça ne marche plus : l’utilisateur peut avoir changé le mot de passe de son compte de courriel sans en informer Delta-Chat sur son téléphone ;
-
je reçois certains messages et pas d’autres : c’est généralement parce que l’utilisateur supprime les messages depuis son webmail (ou que ces derniers arrivent dans les spam), avant que Delat-Chat n’y accède (et ne les range dans le dossier Delta-Chat). Il est généralement possible de configurer le webmail pour qu’il range lui aussi les messages de Delta-Chat dans le bon dossier ;
-
un message ne part pas : il peut s’agir d’un message comportant une trop grosse pièce jointe (comme une vidéo de plus de 5 Mo) ;
-
j’ai reçu de la bouillie : il faut refaire un échange de clé, et se demander, via un autre canal, s’il y a une raison à ce nouvel échange de clé… logiquement, l’un des deux interlocuteurs aura ré-installé l’application sans importer de sauvegarde…